Serwis Samorzędowego Przedszkola Integracyjnego Nr 16 w Białej Podlaskiej

Ostatnie artykuły

Nawigacja

***


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 11

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 10
-> Najnowszy użytkownik: irena bednarek

Nawigacja

Integracja sensoryczna

Wśród zadań, które realizujemy w przedszkolu ważne miejsce zajmuje terapia dzieci niepełnosprawnych obejmująca rehabilitację, terapię psychologiczną i integrację sensoryczną. Zajęcia integracji sensorycznej mają charakter aktywności ruchowej, która nakierowana jest na stymulację zmysłów: dotyku, czucia głębokiego, równowagi, wzroku, słuchu, smaku, węchu. Zajęcia są dostosowywane do poziomu rozwojowego dziecka i mają formę głównie „zabawy ruchem”. Aktywność dziecka jest tak nakierowana, aby wyzwolić skuteczną reakcję na bodziec sensoryczny, stopień trudności tych zadań stopniowo wzrasta i prowadzi do coraz bardziej zaawansowanych reakcji. Terapia jest bardzo przyjemna i ciekawa dla dziecka, wykorzystuje różnorodne przyrządy i pomoce terapeutyczne.

Do najczęściej stosowanych zabaw zaliczamy:

  • Huśtanie w hamaku, na oponie, platformie, koniku terapeutycznym w różnych pozycjach. W trakcie tej aktywności realizujemy różnorodne zadania np. przekładanie drobnych przedmiotów z jednej do drugiej, celowanie do kosza. Skoki na trampolinie, sprężystym materacu, przeskakiwanie przez tory przeszkód, ćwiczenia na piłkach, wałkach rehabilitacyjnych.
  • Poruszanie się w różnych pozycjach (czołganie, czworaki, pełzanie) lub przy pomocy przyrządów np. deskorolki. Wspinanie się po drabince gimnastycznej. Różne formy masażu całego ciała, poszczególnych jego odcinków. Wałkowanie całego ciała butelką napełnioną ciepłą lub zimną wodą.
  • Przeciąganie liny, przenoszenie ciężkich przedmiotów, zwijanie ciała w materac.
  • Zadania nakierowane na poprawę sprawności mięśni dłoni i palców: wykorzystanie plasteliny, masy solnej, drobnych spinaczy, robienie konfetti za pomocą dziurkacza, zaciskanie i rozwiązywanie supłów, gry i układanki stolikowe. Wodzenie palcem po konturach przedmiotów, literach i cyfrach.
Monika Tarasiuk
Wygenerowano w sekund: 0.06
2,923,267 unikalne wizyty