Serwis Samorzędowego Przedszkola Integracyjnego Nr 16 w Białej Podlaskiej

Ostatnie artykuły

Nawigacja

***


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 8

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 10
-> Najnowszy użytkownik: irena bednarek

Nawigacja

Konspekt zajęć ruchowych

Konspekt zajęć ruchowych „Spacer z Panią Wiosną”

Grupa: 5-6-latki

Metoda: zabawowa, naśladowcza, twórcza
Forma: praca z całą grupą

Cele:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej: zręczności, zwinności, skoczności
  • wdrażanie do bezpieczeństwa podczas zajęć
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci
  • wyrabianie postaw proekologicznych i zrozumienia, że materiały wtórne mogą być wykorzystane ponownie (np. do zabawy)
Pomoce: gazety, tamburyno, magnetofon, płyta CD

Przebieg:

Część I

  1. Zabawa ożywiająca „Figurki” - na dźwięk tamburyna dzieci biegają po całej sali, a gdy ono milknie – zastygają w bezruchu.
  2. Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna; nauczycielka rozdaje gazety.
Cześć II
  1. „Czytanie gazety” – siad skrzyżny w kręgu, skręty głowy w lewo, w prawo.
  2. „Taniec w rytm muzyki” - dzieci puszczają powoli gazety z góry i ruchem ciała naśladują je.
  3. „Motyle” - dzieci poruszają się po sali w rytm muzyki, naśladując ruchy skrzydeł motyli trzymanymi w rękach gazetami; gdy muzyka milknie - „sfruwają na kwiatki” (na podłogę).
  4. „Kwiaty na łące” - dzieci w pozycji kucznej z głowami schowanymi pomiędzy kolana powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów i wyciągają ramiona  w górę - „rozkwitają”. Wracając do pozycji kucznej „więdną”, opadając na gazetę.
  5. „Podaj dalej” - dzieci ustawione w kole, przesuwają stopą gazety położone na parkiecie do kolegi stojącego obok.
  6. „Muchy” - zgniatanie stopą gazety tak, by powstała kształtna kokarda - mucha. Umieszczanie jej pod brodą i bieg po „łące z głośnym bzyczeniem”.
  7. Tworzenie kul - gniecenie gazet stopami, a następnie formowanie z nich rękoma zgrabnych kul.
  8. Zabawy dowolne kulkami - dowolne rzuty i chwyty, toczenie stopą i podążanie za nią, umieszczanie jej pod brodą i poruszanie się w ten sposób po sali tak, by nie wypadła, w siadzie unoszenie kulki stopami w górę i w dół.
  9. Celowanie kulkami do kosza oraz porządkowanie – uprzątnięcie gazet.
Część III
  1. Wyciszenie organizmu:
    • Pani Wiosna wychodzi z domu - dzieci przenoszą ręce na biodra; maszerują za prowadzącą.
    • Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty - wykonują przysiady dotykając dłońmi podłogi.
    • Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć - wszyscy przechodzą do leżenia na plecach.
    • Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze - wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.
    • Jak przyjemnie. Szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę, co słychać w sadzie - nogi wyciągnięte lekko na boki; dzieci przeciągają się unosząc ręce w górę, na boki.
    • Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę - wykonują podskoki wyciągając ręce w górę.
    • Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni - kilka podskoków obunóż.
    • Posłucham jeszcze śpiewu ptaków - lekki rozkrok; nie odrywając nóg od podłoża, dzieci wykonują skręty tułowia nadstawiając raz jedno, raz drugie ucho.
    • Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam jeszcze z drzewami – dzieci pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.
Ewelina Orzechowska-Kucharczyk

Wygenerowano w sekund: 0.06
2,923,213 unikalne wizyty