Serwis Samorzędowego Przedszkola Integracyjnego Nr 16 w Białej Podlaskiej
Ostatnie artykuły
Nawigacja
***

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
» Gości online: 1

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 10
» Najnowszy użytkownik: irena bednarek
Nawigacja
Scenariusz zajęć gimnastyki korekcyjnej
Scenariusz zajęć gimnastyki korekcyjnej

Grupa: 6 – latki

Data: 24 II 2014 r.

Temat: Zestaw ćwiczeń i zabaw przeciw płaskostopiu i koślawości kolan z wykorzystaniem przyborów.

Cel: wzmocnienie mięśni podeszwowych stóp oraz mięśni wewnętrznych kończyn dolnych.

Dzieci ćwiczą w strojach gimnastycznych i z bosymi stopami.

Przybory: kocyki, piłki małe, piłki duże korekcyjne, szarfy, piłeczka pingpongowa, kółka małe.

    I.
  1. Zbiórka na Sali gimnastycznej, sprawdzenie gotowości do zajęć. Nauczyciel rozdaje wybranym przez wyliczankę osobom woreczki.
  2. Zabawa ożywiająca: Dzieci poruszają się po sali biegając, dwie lub trzy osoby trzymają woreczek pod stopą i chwytając palcami stopy stara się rzucić w stronę uciekających tak aby woreczek dotknął jednego z nich. Jeśli woreczek nie dotknie, rzucający chwyta woreczek drugą stopą i stara się ponownie rzucić itd. Jeśli woreczek trafi uciekającego następuje zmiana osób rzucających woreczkiem.

    Nauczyciel zbiera woreczki i rozdaje piłki małe.

    II.

  3. Ćwiczenia z piłką małą rozciągające mięśnie prostownika grzbietu i mięśni czworobocznych lędźwi: Dziecko stoi w niewielkim rozkroku pochylone do przodu z piłką małą opartą o podłogę i trzymaną ręką. Następnie toczy piłkę między stopami zataczając „ósemki”. Nauczyciel rozdaje karimaty.
  4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha oraz wewnętrzne partie mięśni nóg (przeciwko koślawości kolan): Dzieci leżą na plecach z ugiętymi kolanami a stopami na karimacie. Piłka zaciśnięta między stopami. Dziecko wykonuje „brzuszki” sięgając rękami do kolan i unosząc głowę ale nie odrywając stóp od karimaty.
  5. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha i wysklepiające stopy: Ćwiczący siedzą w siadzie ugiętym podpartym z dłońmi odwróconymi palcami w stronę pośladków. Unoszą piłkę stopami nad podłogę i masują stopy piłeczką poruszając nią między stopami.
  6. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie pośladkowe i kulszowo – goleniowe: Dzieci kładą się na karimacie na brzuchu z kocykiem pod brzuchem zwiniętym w rulon (na wysokości pasa) z nogami wyprostowanymi i złączonymi a rękami podłożonymi pod głowę (czoło oparte o ręce). Wykonują uniesienie nóg wyprostowanych nad podłogę napinając mięśnie pośladków i wykonując „nożyce” poziome, następnie pionowe nad piłka położoną pod stopami. Nauczyciel odsuwa kocyki na bok.
  7. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp, ud i brzucha: Uczestnicy leżą na plecach na karimacie z nogami przy ścianie i piłką pod stopami a rękami ułożonymi w „skrzydełka”. Wszyscy starają się wtoczyć piłkę po ścianie stopami aż do wyprostu nóg nie unosząc przy tym bioder a następnie stoczyć nie pozwalając piłce spaść. Nauczyciel zbiera karimaty i rozdaje ponownie kocyki.
  8. Berek z piłką na kocykach: Dzieci stają na rozłożonych kocykach chwytając go palcami stóp i poruszając się poprzez suwanie stopami po podłodze, w ręce trzymają piłki. Wybrana osoba rzuca piłką do uciekających na kocykach i stara się trafić inną osobę. Trafiony piłeczką zaczyna ganiać a poprzednio rzucający uciekać.

    III.

  9. Zabawa uspokajająca z wykorzystaniem ćwiczeń przeciw płaskostopiu i koślawości kolan: Składanie kocyków chwytając palcami stóp za jego krawędzie w pozycji stojącej.
  10. Zabawa w sprzątanie świata: Nauczyciel oprócz piłek, którymi dzieci ćwiczyły rozrzuca inne na podłogę a uczestnicy zbierają je siedząc w siadzie ugiętym podpartym i chwytając je między stopami znosząc w wyznaczone miejsce.
Scenariusz opracowała i zrealizowała: Aneta Gierczuk – nauczyciel IPS nr 16 w Białej Podlaskiej.