Serwis Samorzędowego Przedszkola Integracyjnego Nr 16 w Białej Podlaskiej

Ostatnie artykuły

Nawigacja

***


Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 8

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 10
-> Najnowszy użytkownik: irena bednarek

Nawigacja

Terapia logopedyczna w Przedszkolu

Od kilku lat w naszym przedszkolu działa pracownia logopedyczna. W zajęciach logopedycznych uczestniczą zarówno dzieci niepełnosprawne, jak i dzieci zdrowe, mające problemy z wymową. W przypadku dzieci niepełnosprawnych są to zajęcia indywidualne, pozostałe dzieci są grupowane w 2, 3-osobowe zespoły. Kryterium doboru grupy jest wiek dzieci, rodzaj wady wymowy oraz etap usprawniania. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a prowadzone są przez neurologopedę Renatą Panecką oraz mgr Iwonę Czajkę.

Grupa dzieci zakwalifikowanych do tego rodzaju zajęć została wyłoniona na podstawie wyników badań przesiewowych przeprowadzonych we wrześniu. Badaniom tym poddane zostały, za zgodą rodziców, wszystkie dzieci 5- i 6-letnie a także wskazane przez nauczycieli bądź opiekunów dzieci młodsze. Wśród zaburzeń mowy dominują różnego rodzaju dyslalie, jednakże ze względu na specyfikę przedszkola, rozpoznawane są również: alalie, opóźniony rozwój mowy, oligofazje, dyzartrie oraz zaburzenia komunikacji w przebiegu autyzmu.

W bieżącym roku szkolnym Ministerstwo Edukacji Narodowej przy współudziale środków EFS wyposażyło naszą pracownię w sprzęt specjalistyczny do terapii logopedycznej oraz wspomagający terapię zaburzeń psychosomatycznych. Otrzymaliśmy komputer wraz z oprogramowaniem (m in. multimedialny program do diagnozy i terapii mowy ,,Logopedia”, programy do przesiewowych badań wzroku, słuchu i mowy ,,Widzę”, ,,Słyszę”, ,,Mówię”; programy wspomagające naukę czytania oraz umiejętności matematyczne, a także serię programów do terapii zaburzeń funkcji poznawczych, percepcyjno – motorycznych, wspomagania stymulacji wielozmysłowej oraz wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka ,,Wspomaganie rozwoju” – pomocny w pracy pedagogów specjalnych.
Otrzymaliśmy również znaczną pomoc w postaci literatury fachowej, logopedycznych gier planszowych, pomocy glottodydaktycznych oraz dużej bazy obrazków i zdjęć – szczególnie przydatnych zarówno w nauce wymowy, jak i do zastosowania jako wspomagające bądź alternatywne metody komunikacji.
Dzięki takiemu wsparciu nasza oferta pomocy logopedycznej znacznie się rozszerzyła.

Renata Panecka

Wygenerowano w sekund: 0.06
2,922,886 unikalne wizyty